torsdag, maj 14, 2009

Vård av sjukt barn!

Nu har jag varit hemma med Basse i två dagar, första dagen på jobbet idag och både mitt skrivbord och golv var överfullt med uppgifter. Jag jobbar igen exakt nästan allt som jag har missat när jag varit borta. Förutom telefonsamtal osv.
Är det verkligen rättvist då att man skall få fullt löneavdrag och endast 80% tillbaka(efter ett par månader av FK)?
Naturligtvis fungerar det såhär på alla ställen men ändå lite konstigt. De i kassan på ICA slipper ju detta problem i alla fall, bra för dem.

Och så tänker jag inte skriva ett inlägg till förrän jag får minst en kommentar, BASTA! Vad hände liksom?

2 kommentarer:

Patrik sa...

Du har rätt! Du gör alla uppgifter du hade gjort dom två dagarna fast vid ett annat tillfälle = allt blir gjort, företaget slipper kostnad för att plocka in någon annan, och saker blir samtidigt gjorda i tid = du ska slippa få löneavdrag! BASTA! Puss älskling!

Christian sa...

Nackdelen med att ha ett jobb ingen annan kan göra åt en. Ibland brukar jag kompa istället för vabba, bara för det.