torsdag, maj 28, 2009

Nyfiken

Äppel päppel pyron päron-keso till lunch med äpple och päron. Man blir dundermätt! Skall ändå äta tårta kl 15, skiter i att jag inte vill.

En fråga bara? Går ni rund och undrar en massa? Typ när gubben i kassan(inte i lådan) vaknade på morgonen, vad hade han på mackan och vilket årtiondeblev han av med svendomen? Varför låter snabba bilar ptschhh!? Undra om hon framför i kön bikinivaxar sig eller helt låter bli att fixa alls? Och varför bjöd de på godis på Posten just idag? Vad händer om jag bara skulle smälla till den pryda killen med portfölj? Varför blåser det så mycket JUST idag? Hur mycket kostar det att köpa hela apoteket? Kommer jag bli lite smalare efter denna promenad?
Bara några få frågor som kom upp under min lilla lunchpromenad idag, som jag fortfarande undrar över.

Jag har massa frågor i huvudet helatiden och undrar nästan ihjäl mig. Har inte ni det undrar jag bara?

6 kommentarer:

Christian sa...

Nyfiken i en strut. Du hade blivit en superjournalist.

Christian sa...

Eller författare, för den delen. :)

Johanna sa...

*haha* TUR att inte jag har så många frågor att tänka på. Hade ju för tusan kollapsat =)

. sa...

Mest undrar jag vad folk har för örngott och hur rutinen ser ut när de tvättar sitt könsorgan.

Chaluda sa...

Christian: Ojoj det skulle jag aldrig kunna bli.. Krävs intelligens för sådant..
Johanna: men vad undrar du över då?
Artistic: Eller hur precis sådant tänker jag oxå på, heeela tiden :)

Christian sa...

Du kan bli precis vad du vill, tror jag. Dessutom vet man aldrig innan man försökt.