torsdag, maj 28, 2009

Kan jag inte få?

Jag känner för att säga upp mig från jobbet, lägenheten och sälja alla onödiga prylar man har.

Planen är att flytta till en sällsam stam och bli en av dem. Då gör det inte heller något om pattarna börjar hänga och jag slipper oroa mig för att bli tjock.
Jag skulle lära alla barn att läsa och leken skeppsbrott. De skulle lära mig att göra rep och fiska med bara händerna.
Jag skulle få härdade fotsulor och Basse skulle lära sig ett klickspråk utantill innan han fyllt fyra.
Förmodligen skulle jag bli gudsdyrkad pågrund av min vithet och vishet men helst vill jag inte bli offrad till någon Gud i en vulkan.
Jag skulle gå naken och sjunga och dansa hela dagarna vilket är min absoluta favoritsysselsättning, vilken dröm.
Jag skulle också bli vän med diverse djur.

Nackdelen är väl att jag hade blivit anklagad för barnarov, av mitt egna barn.

2 kommentarer:

Christian sa...

Medtag en tjock hög böcker och antibiotika. Får jag hänga på?

Chaluda sa...

Christian: Precis min plan, och några fillidutter. Alla får komma, bara de chillar och inte försvenskar stammen med midsommarstång och vår prosaiska livsstil.