onsdag, maj 06, 2009

Historien bakom

Jag dog den dagen, den 20 oktober 2008 i Täbycentrum. jag skulle bara ha den och den blev min.
Jag har använt den minst sagt flitigt sedan dag ett. Har många gånger prövat på att byta till en annan väska, har ett skåp med flera stycken hemma men förgäves. Jag dras av en nästan magisk kraft tillbaka till min älskling igen. Jag fasar så mycket för den dagen då den är obrukbar. Skulle köpt fler.

Ögonbryn har höjts och lustigt kommentarer har släppts i ära till väskan.
-Har du varit i High Chaparall, har de öppet nu? frågade pappa på julafton
-Nanott vafö haj du en så konstig väska nanott? Frågade mitt gudbarn två år
-Åååå, din väska är så nice, var har du köpt den? frågar blondinen i kassan på Coop
-Den finns inte mer! svarade jag stolt
-Vad vill du ha för den?
Din kassalön har inte råd att köpa den ur min ägo. Ovärdelig!
-Fransar är ju inne igen, på min tid var det häftigt, sa en tant i bankomatkön
Nu vill jag byta väska, vill ha lite variation. Men jag vill inte byta väska.
Har alltid varierat vilt bland min väskor innan, I´m cursed!

Det är något!

2 kommentarer:

Patrik sa...

Susann på mitt jobb sa också att hon gillade den, kommer du ihåg? :) Puss älskling!

Chaluda sa...

Patrik: Japp I remember.. Som sagt kommentarerna har flödat :)