söndag, maj 10, 2009

Frattis Garsan!

Min son har alltid sagt G istället för F. Idag frågade jag honom om han kunde säga F vilket han klarade av galant. Nu har han fortsatt med det hela kvällen. Undra om han fattade skillnaden nu, att han har sagt annorlunda?

I dag är min pappa 47 inte längre en ungkarl, eller det har han varit ytterst få månader i sitt vuxna liv. Men idag är han för första gången gift. Förra året i maj träffade han denna fantastiska böna som också gett mig tre ingifta syskon. Familjen växer alltså på alla håll och kanter. Har liksom fått lite svårt att hålla koll på namnen och så.
Han drog ner till sin båt i Spanien och gifte sig ombord med endast prästen och båtförarna som vittnen. Jag förväntar mig en sjuhundrade fest när de kommer tillbaka, för om någon kan släppa loss så är det farsan. Bäst att skaffa stadiga bord.

Pappa med sitt andra barnbarn, Hampus, på Basses födelsedag

Vill också säga till er som brukar handla på SIBA, jag älskar er!! Vi måste ju ha de bästa kunderna i världen. Världsbästa!

5 kommentarer:

Patrik sa...

Grattis önskar Stockholmarn!

Chaluda sa...

Patrik: Det är inte jag som har gift mig juh!! :) Men skulle kunna passa vidare hälsningen :) Love!

Patrik sa...

Ja de var ju de som var meningen! Hade du gift dig hade jag ärligt talat blivit förbannad, som du kanske förstår? Love you!

. sa...

Pergubben: Jag trodde fan det var du och jag.. Så går du ombord och gifter dig. Är hon sån där latina med hett temperament?

Chaluda sa...

Patrik: jag gifter mig om jag vill men jag vill inte därför gifter jag mig inte.
Artistic: Hon är bara en såndär vanlig svenska som bor i Kungsbacka innerstad..