söndag, januari 25, 2009

På moln..

I dag har det varit en trött dag..

Efter jobbet käkade jag tårta samt gick på bio med min lillebror och mamma.
"Vi hade i alla fall tur med vädret, igen" älskar ju sådan tråkig humor, den var kass faktiskt men rolig. Somnade sista kvarten och vaknade när halva salongen var tom, då passade brossan på att väcka mig. 
Som alla vet är jag inte mig själv i nyvaket tillstånd, slängde väskan mitt i utgången när jag skulle slänga min tomma tablettask i skräpet. Sa till en tant, när hon tittade surt på mig, att jag tappade den fast hon naturligtvis såg att jag slängde den. Jag är så korkad och kan verkligen inte ljuga.

Vid utgången flängdes de dubbla svängdörrarna igen precis framför näsan på mig och mamma, så snopet. Och 15 sekunder senare när jag skulle dra upp bilnycklarna ur väskan hoppade en cigarett ur. Pinsamt, jag har ju aldrig rökt en cigg i hela mitt liv. Och där blev jag tagen på bar gärning i vuxen ålder kändes det som, måste varit Emmas som lånade utrymme i min stora väska ute igår... Eller så var det bitterkärringen i bioutgången som planterade den där, sicket as! 

Mamma skulle snabbt in på tappen på vägen hem. Direkt när dörren slängdes igen fick jag syn på Basses ståltrådsbaserade spindel i hans bilbarnstol och började asgarva, helt hysteriskt skrattade jag. Tårarna flög ur mig. Flum!
Jag hade kommit på en ond plan. Jag vecklade fint upp den stora spindeln och placerade den precis där mammas fötter skulle vara. Samtidigt kom mina nöffljud ur trynet som utbrister när jag skrattar så mycket, jag grät. Min bror trodde jag var dum i huvudet. 
Mamma kom och jag sansade mig, fan vilken grym skådespelare jag är.
Hon steg in i bilen, såg den inte genast. 
Men helt sonika flyger bildörren upp och en skrikandes mamma snubblar ur bilen och hela macken stannar upp, hundra börjar skälla och folk glor som dårar.

Jag, jag skrattar och gråter. 

Ni som känner mamma kan se detta framför er och skrattar säkert åt synen, det gör i alla fall jag.


skräckinjagande

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka jävla ben den där spindeln har. Jag brukar inte tycka spindlar är så värst äckliga, så länge dom inte kryper runt på mig, men den där ser ju läskig ut!

Anonym sa...

Haha du fick med mig på den iaf. sitter här och skrattar för mig själv och ser framför mig hur du håller dig för skratt. hade dock inte vart lika kul om det var jag som hade råkat ut för det. Tack själv för helgen. Puss