tisdag, januari 27, 2009

JAAAAA!!

Nu har jag gjort min debut här på Sportlife i Sisjön, fina lokaler och maskiner.

Klev in på det obemannade gymmet och hoppades få se damskor i skostället(fråga mig inte varför) men ack, bara gubbdojjer. Gick in i damernas omklädningsrum och började byta om, rev av prislapparna på mina nyinköpta kläder. Ställde mig innanför dörren ut och tog ett djupt andetag. Prestationsångesten steg.

Varför är man så skraj för att göra bort sig på gymmet? Det är inte min refräng i övriga livet.
Är man rädd att själv fatta hur kass man egentligen är eller är det inför andra?
Jag är ju ung och snärt, ser kanske hyfsat vältränad ut med kläder på och så klarar jag inte av att springa fem minuter på löpband. Faktum.

Men någon gång måste man stå där, novis men villig att lära.

TODAY
Sprang/gick 15 min
Cyklade 15 min
Mage/rygg 15 min 25x4

Detta fick duga för idag.
Det viktigaste tycker jag är att jag blir trött och känner av det, och det gjorde jag. Kondition är första prioritet. Nu skall jag bli pigg och orka mer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så duktig! :)

Anonym sa...

grymt baby! räkna med mig som efterhängsen gymkamrat när jag har vägarna förbi götet... =)
hur funkar livet annars i kingshill? sebbe mår bra? saknar er. kramar