lördag, januari 10, 2009

MYphone

Jag skall dra helt storyn om mig och mina telefoner.. 

I november köpte jag en ny telefon, eller jag tog ut en på försäkringen då min son doppat den i dasset. I söndags sprang jag, asså jag och Patrik hade väldigt bråttom till tåget och telefonen hoppade antagligen ur min väska. Letade som en dåre hela kvällen och hittade den inte. 
Drog på pannlampan åkte ner till tågstationen i natten och gjorde skallgång men inte ett spår.
Dagen efter spärrade jag mitt nummer och min telefon. På väg hem tog jag rundan förbi stationen och tittade lite lätt och så låg den där under en främmande bil. Hoppet på att få liv i den var inte stort och jag trodde en skulle få nytt användningsområde som isklamp. Den funkade.

Åkte hem och sedan dess har jag inte sett röken av den igen, har letat och letat vändit upp-och-ned på hela min bil och skakat om, icke!!

Imorses skulle jag (för första ggn sedan tisdags :S) bädda sängen. Lyfte på första kudden som ligger längst ut och där bara låg den, den låg DÄR.

Detta är inte klokt, jag är dum i hövvet

Andra mobilhistorier
  • lyckades smälta min mobil när den låg på spisen, satte på fel platta när jag skulle koka nappar
  • lade en telefon på sufletten på barnvagen och promenerade i ösregn
  • förvarade en mobil i bikiniövedelen och tog ett dopp en el mar..
  • blev en gång så fruktansvärt förbannad och drog telefonen i en glasdörr, ingen av dem klarade sig
  • min första telefon Nokia 5110 blev stulen på Liseberg, jag satt och grät på en bänk länge
  • en blev duschad i Tequila Sunrise under min tid som barista

11 kommentarer:

Anonym sa...

Charlett!

du är "duktig" med mobiler, jag vill låna dig min! =)

Anonym sa...

De e' lurigt de där med mobiltelefoner. Egentligen vore det skönt om man slapp ha dom, man kan ju få cancer i pungen! Haha! Puss älskling!

Sandra sa...

hahaha du e la för go lottis

Anonym sa...

hjärtat, inser du hur sjukt dyr du är i drift?

hoppas patrik är sponsrad på jobbet...

Anonym sa...

Hahaha! :)
Roliga små historier :P

Anonym sa...

Om du skulle räkna - hur många mobiltelefoner har du haft i ditt liv? Eller har du haft samma telefon hela tiden men som klarat sig igenom alla incidenter som bad i havet, tequila-dusch eller "varm spisplatta-aj jag smälter"?
Kram

Chaluda sa...

Daniel: duktig med allt.. får jag låna???

P: jag har ju ingen pung, är jag ur riskzon då?

Cam: min telefonkostnader är små om man jämför med utgifterna för mitt alkohol missbruk

lintotten: har haft flera, alla har levt ett tufft liv.. det är inte lätt att leva med mig skall du veta

Chaluda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

hahaha :P

Daniel sa...

Ja hur kan det komma sig att den alltid lyckas försvinna spårlåst å mysteriskt??

Chaluda sa...

Daniel: Jag skall uppfinna en makkapär som man sätter på prylen så man kan ringa till sina grejjer som försvinner typ telefoner.. eller..?