måndag, januari 12, 2009

Museeum i Göteborg på en måndag...?

Tänkte åka till sjöfartsmuseet med mina favvosar idag, Cam och Basse.
Camilla drog sitt ass över till mitt place imorses. Vi lekte med LEGO och lagade plättar med Patriks mixar i bakgrunden. 
Även hon har fått ett beroende av dessa underbara mästerverk. Hon ville prenumerera på mixar, betala en slant i månaden och få en ny mix i brevlådan. Kanske är en bra idé??

Vi drog in mot Göteborg och mitt på motorvägen tillade Camilla en mycket viktig detalj till våra planer.
- Hörru! alla museer är ju stängda på måndagar, sa hon.
Och jävlar vad rätt hon hade
Positiva som vi är fortsatte vi in och bestämde oss för att köra den spontana stilen.

Se!

Fin staty och fiskar man kanske kan fånga i vattnet, måste ju prova..
Basse får mig på fall mitt i öknen
Mor och son mitt i tropikerna med vinterkläder. Titta vad kul det kan vara!

Cam ser lurig ut, busungar

härligt med spring i benen, in med tungan!!

Som ni kan se hamnade vi i trädgårdsföreningen, ute forsade regnet ner så växthusen var mysigt att strosa runt i. Man kan tro att det är varmt därinne men så är inte fallet, ytterkläder var ett måste, tyvärr..
Lunchen åts i lilla bilen, plättar med sylt på flaska. Cam åt tysktrågbröd och makrillfilé på konserv.

Fika på ett lugnt och mysigt kafé och regnet hindrade oss inte från att ta längsta omvägen tillbaka till bilen (sorry att jag försökte leka duktig och fixa en genväg)

Älskar måndagar, vi får göra vad vi vill då. Och att spendera dem med Cam är inte illa, förmodligen den sista på ett riktigt bra tag nu när hennes hem numera är i Linköping.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så härliga ni är! Jag vill också ha sånt spring i benen! Förresten, vilken fin mor Basse har!

Anonym sa...

Det där är ju en svinbra affärsidé, tänk om man skulle kunna försörja sig på det :) Puss!