tisdag, januari 06, 2009

Drömt en dröm..

I natt vann jag 60 miljoner på något turspel(som då är skattefritt). Värdebeviset var endast tre centimeter lång och 1/2 centimerer bred. På den lilla gröna lotten fanns en sifferkombination omöjlig att lära sig. 
När jag vann detta lade jag vinstlotten bland ett dussin nitlotter( fråga inte varför).
Vägen till närmaste ATG-ombud var tuff. 
Först hundra trappor ner från lägenheten där jag befunnit mig och när jag väl gick var stegen så tunga och svåra att jag var tvungen att ta till med simtag med armarna för att komma fram.

Många hinder fanns på vägen bla biovistelse, simhallsbesök, herrklubb med cigarrökande män. Efter varje hinder tappade jag en lott och risken fanns ju att vinstlotten tappades, vilket resulterade i en mardrömskänsla varje gång. Samtidigt flashade bilder förbi med lyckliga vänner och familj i fina bilar och villor som resultat av min vinst..

Vänner och bekanta blev ändå under tiden mer och mer arga på mig, för att jag inte delat med mig av vinsten. Jag letade och letade efter en tobaksbutik men hittade ingen, lotterna droppades och paniken och ångesten steg..

Vad kan detta betyda? Kommentera gärna er analys, snälla!

6 kommentarer:

Anonym sa...

hjärtat det kan bara betyda en sak.. du tänker för mkt!
och vad gör vi åt det? en ny camålottan-nightoffun på torsdag!!!

Sandra sa...

Ja tycker det är ganska klart ja... skulle nog säga att du känner att du vill så mycket och du vet att du kan lyckas lika väl som alla andra omkring dig, men just nu har du inte samma förutsättningar och möjligheter som många andra har. (flytta, plugga...) Så medans vägen för att nå vissa mål och drömmar du har i livet känns mycket längre och jobbigare än vad den annars skulle behöva vara, känns det kanske i jämförelse som om många omkring dig nästan får det gratis (hittar DIN lott)

Så medans du får jobba väldigt hårt (på vägen till ATG ombudet) för att nå ditt mål (hämta ut din vinst =utbildning, villan och bilen?), så finns hela tiden rädslan med dig att du kanske inte klarar det hela vägen för att hindrerna blir för svåra eller att du inte får fler chanser (tappar lotten). Så ångesten och rädslan byggs upp. Men din drivningskraft säger dig att du ska försöka klara alla hinder och aldrig ge upp och du fortsätter springa i hopp om att du har rätt lott när du kommer fram. Alla bilder av lyckliga vänner i sina fina bilar och villor är rädslan för framtiden. Du skulle lika väl kunna sitta där i din bil och villa men du hade inte samma förutsättningar som de hade, istället många fler hinder som skulle kunna leda till att du till slut ger upp.

Så efter min långa roman haha... så säger ja fortsätt spring mot ATG ombudet! Ta din tid, hinner du inte dit idag så är det öppet igen imon! =)

Chaluda sa...

Sandra: Sikken analys tack så jätte mycket.. Saken är den dock att jag känner jag måste till ATGombudet för att alla andra skall få sina bilar etc.. Det hänger alltså på mig, press press.. Skymtar ibland skylten med Harry Boy på men den försvinner lika snabbt av något hinder.. Men som du säger jag kämpar som en idiot för att hitta även fast chansen finns att vinstlotten redan är tappad.. varför just 60 miljoner hehe rolig summa.. Detta har iaf påverkat hela min dag, längtat efter en riktig analys. TACK HJÄRTAT!!

Anonym sa...

wow.. jag hade tänkt skriva nåt enkelt som "du är rädd att förlora något" eller, ja nåt liknande, heh..
.... men med Sandras långa analys blev jag helt.. stum.. Haha
Gå på den du, och din egen känsla, kanske går att sammanföra de två?

Ha det bra!

Sandra sa...

"Saken är den dock att jag känner jag måste till ATGombudet för att alla andra skall få sina bilar etc.. Det hänger alltså på mig, press press"

-ja men du är det inte så att du har känt ganska mycket (iaf på sistonde) att du måste leva upp till andras förväntningar och du känner dig skyldig om du inte gör det... Så istället för att göra vad du vill och känner för, så gör du det som är mer acceptabelt och bekvämt för andra...? Det känns nog lättare så ibland så man slipper höra tjat eller hur man gör fel i andras ögon... Så du känner press att leva upp till allas förväntningar och du är nog rädd att förlora nått eller nån?... (så du blir stressad av att inte kunna ge alla vänner sina vinstlotter som dom förväntar sig)

Så du gör liksom inte det som du egentligen vill utan det som andra tycker du borde göra...?

Tänker inte nämna detaljer här för allmänheten på bloggen men du vet nog vad ja tänker på :)

ja tycker du ska ta vinstlotten själv ja. Det är ju ändå du som är Lottan (haha)

Chaluda sa...

Sandra: Vi behöver prata!