onsdag, januari 07, 2009

Finanskris

Finanskrisen drabbar många hårt..

Folk begår självmord, säljer sina barn, låser in sig i källaren i två veckor där de solar hela familjen i solarium för att grannarna skall tro att de varit på semester.. Ja lustiga saker händer och depressionen är djup.

Om det är denna finanskris eller endast mitt överdrivna julklappshandlande som drabbat min börs denna månad spekulerar vi inte i.
Att hänga med grabbarna på lunch är uteslutet och måndagsnätterna kommer jag spendera framför spisen och diskbänken uppraddad med lunchlådor.

Bakade paj i går för ett helt kompani. Nu har jag mat hela denna veckan och hela nästa, tur att den blev god.

Jag kan "inte slösa" (spara är inte rätt ord) om jag vill.

3 kommentarer:

Anonym sa...

du borde bli typ nån slags skribent eller nåt.. Du skriver så kul :) Nånsin funderat på att frilansa? Skriva nån krönika här, en annan där..?
(fast jag fattar att tiden kanske inte skulle räcka till riktigt).
Det är i alla fall riktigt kul att läsa dina inlägg. Skulle vara intressant att läsa dig skriva om typ olika "ämnen" eller nåt som berör dig. läsa nåt lite längre :)
Ha det fint!
Jo.

Chaluda sa...

jo-jo anna: ÅÅ va smickrad jag blir.. Tacktack! Har aldrig funderat på det faktiskt, det finns så många bra skrivare därute.. Har funderat på att ta upp debatter och liknande i min blogg men skriver mest för familj och vänner som jag aldrig hinner ringa till :) borde kanse göra det..?

Anonym sa...

Ja! :D