tisdag, januari 20, 2009

Inte igen..

Min Basse är sjuk.

Vaknade 04.30 i natt av en blöt unge brevid mig som bara skrek "JAG HAR ONT MAMMA!" 
Lite blött var kiss och lite blött var svett från en febrig unge. 
In i duschen med oss och på med en maskin tvätt med pisskläder.
Drog fram en filt och sov vidare på soffan. Oroligt, han vaknade och var ledsen flera gånger i timmen. Svettet kokade på hans lilla panna. Beslutet att åka till akuten var nära men han drack vatten då och då som tur var. 

Nu sitter han fortfarande här i soffan, tittar på Bolibompa och käkar apor ur en tablettask. 
Han är fortfarande sjuk gubben, helt matt så det blir inget dagis i morgon heller. 
Sjuka unge!

En tredjedel av alla barn på dagis är hemma idag, antingen samma som Basse eller vattkopper.
Kris överallt!

2 kommentarer:

Sandra sa...

stackarn =( Hoppas han känner sig bättre snart!!
Hur mår mammans hans då som förmodligen knappt har sovit på några dagar??
Det dröjjer nog många år innan jag skaffar barn, så vad vet jag, men jag tänka mig att det är påfrestande att ta hand om ett sjukt barn själv!!?

Anonym sa...

Stackars lilla Basse! Hoppas ni båda har fått sova lite i natt! Puss älskling!