onsdag, april 15, 2009

Vad göra?

Nu har jag hittat en lägenhet som jag kanske vill köpa.

Frågan är då: Skall jag köpa? Skall jag byta? Eller skall jag bo kvar? Kostnaderna för de första alternativen är mindre än för det sistnämnda, i längden i alla fall.

Det var min kära Nilo som nämnde denna lägenhet. Gulligt att ha ögonen öppna åt mig. Spenderade kvällen hos henne igår tillsammans med de desperata hemmafruarna, dubbelavsnitt. Skäms lite att behöva erkänna att jag älskar denna TV-serie. Frågan är bara varför? Tänker ofta på det, vad är det som ha fångat mitt intresse? Gillar normalt inte TV så mycket.

Skall jag gå på visning ikväll? Hur fan köper man en lägenhet sådär bara huxflux?

Många frågor idag, svara gärna på dem tack!

3 kommentarer:

Christian sa...

Hmm. Snackar vi bostadsrätt, eller är det fuffens med en hyresrätt? :)
Allt hänger på om du trivs med lägenheten och kan tänka dig att bo där ett tag, tycker jag. Såvida du inte är helt desperat efter att flytta.

Chaluda sa...

Vi snackar bostadsrätt, inget fuffens. Det vågar jag inte ;) Är lite confused. Var och kikade på den nu, jättefin. Har dock bara ett sovrum. Vad skall jag göra?

Christian sa...

Svårt att säga... hur mycket gillade du den? :) Hur stora möjligheter har du att hitta en trea inom rimlig tid? Jag förstår att en tvåa funkar nu, men om bara ett par år kommer han behöva eget rum.