fredag, april 03, 2009

Humorafton på Pustervik

Efter att Jennie charmat och fått en trevlig inbjudan av Nour fick vi uppleva en underbar kväll med mycket poesi och humor.

Karl Haglund måste ju vara bland vår tids bästa poeter. Att kunna få ord att flyta ur ens mun så lätt och klingande är en verklig begåvning. Man satt där och var förundrad över hans intelligenta verser, blev berörd av varje ord. Känslan satt kvar länge, sitter fortfarande.

Nour är ju så hysteriskt rolig och skarptänkt. Hon får fram viktiga budskap genom att lätta stämningen och tillföra det där lilla extra som gör det hela genialiskt. Även där en sann konstnär som väcker stor beundran.

Jennie kan absolut leka i samma klass som redan nämnda mästare. Med en fantasi minst lika oändlig som ett barns och ett språkligt uttryck som får vem som helst på fall förtjänar Jennie en plas hos eliten. Lite mod och en spark i baken bara.


Jag och Kalle

Jag, Jennie och Nour
Ljudteknikern, visst ser man det?!
Jennie, kan ju bara vara Jennie
Efter en otrolig kväll körde jag hem högt sjungandes i mitt lille vrålåk och njöt av livet, allt är inte pest och pina. Tror att lite mer kultur skulle fylla mitt sinne och göra otroligt gott.

1 kommentar:

joanna sa...

ja, kultur är kul :p