torsdag, april 23, 2009

"In Case of Emergency"

Kan vara bra att ha i telefonboken. Jag skrev in mamma och pojkvän, så ni vet.


ICE – en räddare i nöden Om något händer dig kan din egen mobil vara det snabbaste sättet att få kontakt med dina närmaste. Med ICE – In Case of Emergency – blir det enkelt för räddningspersonal att hitta rätt person. Lägg in kontaktpersonen "ICE" i din telefonbok med numret till en nära anhörig. Då kan räddnings- och sjukvårdspersonal snabbt hitta numret och få kontakt med dina närmaste om du råkar ut för olycksfall eller akut sjukdomsfall. Använd utlandsprefix så att det även fungerar när du är i andra länder.

Kom igång med ICE
Lägg in en ny kontakt i mobilens telefonbok.
Under namn skriver du: ICE Förnamn Efternamn (eller mamma, bror etc.)
Under telefonnumret skriver du numret till den som ska kontaktas om något händer dig. Använd utlandsprefix så att det även fungerar när du är i andra länder. För mobiltelefon med riktnummer 070 ser det ut så här: +4670xxxxxxxx.
Du kan lägga in fler kontaktpersoner under ICE, till exempel ICE 1 Malte, ICE 2 Dotter, ICE 3 Kalle Karlsson och så vidare.


Glöm inte!
Berätta för den eller de personer du lagt in att de är dina ICE-kontakter.
Har dina barn mobiltelefon? Glöm inte att lägga in dig själv som ICE-kontakt i ditt barns adressbok!


Hejdå!

2 kommentarer:

. sa...

Men Chaluda!! Har denna info nått dig nu först? Ice Ilce har hetat det i ett år snart på min mob. SNART DRAR VI!!!!!! WOHOOOOOO

Chaluda sa...

Jag har vetat om det(SIBA kunskaper) men tänkte dela med mig om mina kunskaper till andra.. Hittade den fiffiga texten på telenors hemsida. Nu åker vi snart :D Kan jag förresten få prata med dig någon gång.