lördag, april 18, 2009

Så ja..

Åkte och handlade.

Morötter, ägg och mjölk är bra(och billigt)

Stod vi kassan och bestämde mig för att inte ta en kasse till maten, tre varor bara ju. Tanken på miljön och summan matbutikernas tjänar på dessa påsar ledde till detta beslut.

Dumt.

På parkeringsplatsen stod ett gäng och spelade fotboll, hemköps granne, den goe pizzabagaren, stod vid dörren med sina turkbriller och spanade. 

Jag strosade förbi med lätta steg och fulla armar, mitt i laget gled mjölken ur min famn med ett plask och en liter mjölk spalls. Alla 20 blickar drogs till mig och båda fniss och asgarv yttrades.

Jag drog foten i marken likt ett argt barn och såg surmulen ut i fejset. Mjölken rann. Sen flabbade även jag.

Jag förgyllde någras ögonblick idag, på min bekostnad- en förgylld peng.

Nu omelett och en morött(som Basse säger).

2 kommentarer:

Christian sa...

Skratt är bra. Det kan alltid vara värre – hade du spillt äggen också hade ju inte ens haft en omelett. :)

anton sa...

haha va kul att du tycker det =)
får börja läsa din blogg då också ;) har läst lite o den är rolig! haha