måndag, april 06, 2009

Ta dig samman och gör något onyttigt..

..så står det citerat i min lilla kalender som alltid ligger uppslagen på kontoret.

Det borde man verkligen göra, tror att jag har gjort det i helgen. Något nyttigt har jag nog inte gjort i alla fall. Eller det beror ju på vad nyttigt är.

Att tvätta, diska, städa och rensa rabatter är nyttigt har jag inte varit det. Disken sedan i fredags står kvar, en mugg. Det blir alltid ungkarlsdagar när Basse är borta, tur att jag har honom.

Om nyttigt är att jobba, umgås med vänner, tvätta bilen, familjemiddag och mys så har jag definitivt varit nyttig, skit nyttig.

Hemmet hänger ändå över mig och tid får tas från min och Basses gossetid. Vi får göra det hela till en lek så jag bör stressa ner och låta det ta lite tid.

Ps. Notera att jag är på jobbet idag, tar ledigt på torsdag istället så vi kan åka till Pat lite tidigare.
Glöm inte att notera detta nu. Viktigt!

3 kommentarer:

Patrik sa...

VA? KOMMER NI TIDIGARE? MÅSTE SKRIVA UPP!! SHIIIIT HUR SKA JAG HINNA FIXA AAAALLLTT? Neee, skoja! Jag visste de, och har läget under kontroll, mumsbit ;) Puss!

san sa...

va hände med gitarrspelandet? E du proffs än eller? ;)

ja förväntar mig en låt när ja kommer hem!

Chaluda sa...

San: Jodå jag har lite problem med att stämma den och eftersom att den är ny stämmer den av sig direkt, men absolut kan jag spela en snutt, är ju grym på att improvisera vettu! :) När kommer du hjärtat?