tisdag, april 07, 2009

Soledad

Idag har jag i min ensamhet knaprat i mig en halv påse Vickningschips till middag. Det var det eller tonfisk i olja, vad väljer man?

Basse är hos pappa eftersom att vi åker i morgon och är borta hela påsken. Skall spendera kvällen att packa väskor och inte försöka glömma något. Det blir tufft.

Ingen tvättid idag heller, får tvätta efter 22.00
Säkert att ingen tänker ge mig en allmosa så jag kan köpa ny maskin? Har inte vela tjata på er om det men nu börjar det bli riktigt jobbigt faktiskt. 

Krig är populärt i detta hus. Hos en av familjemedlemmarna i alla fall. Den andra hatar det. Det är ju liksom hon som blir trakasserad. Nu skriver jag om mig själv i tredje person, ja! Morgonkrig är ingen bra start på dagen, rullade till och med en tår efter jag lämnat Basse på dagis i dag. Så morgontrött är jag. 

Blä nu fick jag halsbränna!

5 kommentarer:

Patrik sa...

Jag ska laga mat åt er när ni kommer hit hjärtat! Puss

Christian sa...

Du kunde inte ha dippat chipsen i tonfisken...?

Chaluda sa...

Patrik: Det är ju jag som skall rulla köttbullar och laga helgskinka i helgen. koka ägg och allt det där.
Christian: Bra idé då hade jag ju fått lite proteiner också. Men nu är det för sent. Kan i och för sig ta halva påsen till lunch i morgon och ta med en konserv med tonfisk. Man tager vad man haver.

Patrik sa...

Älskling! Vi hjälps åt! Om du går in på min blogg så finns Radio 107.5-loggan med vit bakgrund nu som du kan sno och lägga in på din blogg om du vill. Puuss!

Tesstamente sa...

Jag skulle ha gjort tonfisktacos av det hela.. eller not, nu när jag tänker efter.