onsdag, april 22, 2009

Dammsuga

Jag gillar nog att dammsuga.

Man drar på sig musiken i öronen, sätter barnet vid skrivbordet med lite pennor och drar igång. Rytmen spelar ett spratt i kroppen och jag märker inte ens att dammsugaren stängt av sig, jag går där och suger. Klart jag märker, efter ett tag.
Blåsten från själva maskinen älskar jag. Scenblås. Som Carola med flera. Eller kanske som Marilyn Monroe med min flygiga tunika.

Nu är det i alla fall rent. I dammsugarpåsen ligger blodpudding tillsammans med dammråttor och pärlsocker, usch! Vill inte ens tänka på hur det ser ut där inne egentligen.

Den enda frågan i inlägget tyder: Hur får man kanelen i bullarna så smetig som i "köpebullar"?

4 kommentarer:

Patrik sa...

Grädda dom lite kortare tid!

Chaluda sa...

Patrik: fel svar!

Patrik sa...

Använd mindre jäst då?

Chaluda sa...

Patrik: Jäst? felfelfel..... Jag tror det handlar om socker och smör, kanske?