onsdag, april 01, 2009

Det är bara trassel..

Efter godnattsagan släckte vi ficklampan och lade oss till rätta i hans lilla säng. Han bäddade ner Kalle Anka, Herr Nilsson och den franska bulldoggen under filten vid hans famn. De fick en kärleksfull klapp på huvudet och ett viskande "sov gott jag älskar er"av honom. 
Tror att mina nattningsrutiner har smittat av sig, kanske?
Han låg alldeles stilla men klappade mig gosigt i pannan, trodde jag.
Gossebarnet hade legat och rullat och slagit knut på en slinga i luggen. Omöjligt att koaffera, får ta fram saxen.

Hur reder man detta?

Just det! Hade en tjej att titta på min lägenhet, för ett byte. Hon tyckte den var för dyr, det tycker jag med. Har en del andra som hört av sig så det går nog vägen ändå.

Har inte tvättat på två veckor, har aldrig hänt innan. 
Vad händer med grannarna, jävlas de med mig? Det har inte funnits lämplig tvättid på en vecka. Åkte till syster för att tvätta det värsta. Då gick hennes maskin sönder, med min blöta tvätt i. 
Gick till mamma och slängde i skiten(ja skit är det) där. Får hämta i morgon innan jobbet, åker dit i pyjamas och byter. Undra vad de tänker på dagis då? Får skylla på att vi skall ha pyjamaskalas på kontoret, det går de nog på.

Nu vill jag sova, får jag lov?

Inga kommentarer: