onsdag, februari 18, 2009

Nattning, trots allt!

Sebastian har börjat ge mig hintar av det vi vuxna kallar treårstrots.

Jag och min son är oftast bästa vänner, vi leker genom vardagen. Livet är en ständig fest.
Vi skrattar, tjoar och tjimmar. Mer än -vad jag tror- många andra föräldrar gör med sina barn. Vi är alltså bästa vänner.

Idag efter tandborstningen bad jag Basse lägga sina kläder i tvätten. Responsen jag fick var grin, tjur och "det är dina kläder". Okej tänkte jag, mina kläder skall du se. Medan Basse var i lägenheten och röjde drog jag mig på hans kläder. Töjde kanske ut dem till oanvändbart skick men de gick på. 
Snacka om att han blev förvånad när han såg mig. Utbrast i värsta asgarvet så tårarna rann på honom. Han claimade tillbaka sina kläder och la de fint i tvättkorgen. Utan bråk och protester.

Sedan att nagelklippandet fortskred under tortyrliknande skrik är en annan saga, dock inte lika fin som föregående.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vilken superteknik! Har inga barn, men en sambo som kan behövas uppfostras så! Helskönt!

Chaluda sa...

Tesstamente: Ja alla knep är bra förutom de som inte funkar. Jag lyckas hela tiden.. Har ingen samboerfarenhet men det kan säkert liknas med en treårig pojk. Hör av dig om du har brist på knep, jag fixar.

Anonym sa...

ni två är oslagbara och alldeles, alldeles underbara! ska bli undebart att få träffa dig i helgen lottentott. och så länge får du ge seb en jättepuss från mig så får jag se till att träffa unge herr peterzéns vid ett mer högtidligt tillfälle. ha en undebar dag så ses vi på lördag. massa kärlek /cam

Anonym sa...

*haha* Du är väl för härlig du. Är nog bara du som kan komma på en sådan sak för att få Basse att göra det du vill =) Vet inte om ja vill NÄMNA vem som går mig på nerverna här. Vi kan ta de någon annan gång. Choffe är ju påväg härifrån. Så fort de finns ett ledigt jobb på Backaplan så drar han =( Jo jag har ju ändå varit här sedan 2004 så något borde vara bra eftersom att jag är kvar =) Se Ya!

Anonym sa...

Det blidde en trehjuling. Zooty Swift heter den. Kostade 2000kr med frakt, billigt och bra... =)

Daniel sa...

Imponerande teknik med glimten i ögat. Det ska jag komma ihåg om jag nångång blir pappa!

Anonym sa...

Hahahahaha!
fortsätt med humor i vardagen