söndag, februari 01, 2009

Kalaset då...

Lovade ju lägga upp lite bilder.
Tyvärr skulle jag ju stajla med min fina systemkamera och då blir ju korten sisådär..

Det var bara jag, en mamma från dagis och ett par till dem som var deras vänner, sammanlagt sju barn ändå. Familjen själv hade tre och den andra hade två. 

Det serverades korv med bröd och en jättefin pirattårta som var mycket populär.

Inte hemskt många kommentarer och frågor ändå. Bara: Hur jobbar du? Är du barnfri ibland? När kommer nästa barn då? Vanliga frågor liksom.

Bilderna då

Fiskdammen
alla killarna fick blåsa 


En jobbig sak var jag ändå med om.
Jag tycker att det är väldigt viktigt att hälsa på alla på kalas och så vidare. Vanligtvis brukar alla svennar bara smyga in och sätta sig, i bästa fall kanske ge en hejande nick åt en.

När paret kom med sina två barn gick jag mot hallen och var angelägen att skaka hand med dessa. Mannen skakade först och sedan såg jag, mamman saknade hälsningshanden. Den var borta.
Vad skulle jag göra? Skaka med stumpen eller fel hand. Stod stilla kvar och inväntade hennes initiativ. Det blev fel hand. Skönt att hon tog initiativet där. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

hrm.. det bara ploppade upp en sak när jag såg alla bilder... (som jag inte tänkte på innan när jag skrev den förra kommentaren för två inlägg sen) Men är alla de som är med på bilderna... är de med på att bilderna publiceras???

Daniel sa...

Bra att hon till initiativ så man inte gör bort sig.
Ser mysigt ut!