tisdag, februari 17, 2009

Dippen

Har suttit och skrivit ett rakkabajjslångt inlägg, för personligt för att publicera dock men asbra för att trassla ut alla tankar i huvudet.

Under tiden jag skrev kom jag på mig själv.
Jag gör inget i mitt liv som jag vill, som jag brinner för.

Dags att smida planer och förändra!

Idag har jag och Basse besökt Maggan och Lasse. De bjöd på tofflor(våfflor) med sprutgrädde och jordgubbssylt. Jag och Maggan kollade på Hemnet och Lasse och Basse kollade på VHS och mös i soffan. Vi älskar Maggan och Lasse.

För er som inte vet vilka dessa är, är de ett grannpar på 60+ som med nöje bjuder in oss på lite fika i form av Ahlgernsbilar och en X-cider(som jag dricker för att vara artig). Helt underbara människor, glada och lyckliga. De älskar Basse som om han vore deras egen. Tackar för att de finns.

Tur att det finns underbara människor som lyser upp min- för tillfället trista och bittra- vardag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Just det där med att göra det man brinner för, varför gör människor det så sällan? Tänk hur mycket bortkastad talang det måste finnas...
Jag känner en Lasse & Maggan, bor du i en pytteliten by på östkusten?

Chaluda sa...

Jag skall flytta in i ett kollektiv, spara pengar, vara med min son och bara göra vad vi känner för. Det vi vill. Det är slut med materiella ting och spending.
Jag bor i en pytteliten by(Kungsbacka) på västkusten. Ja sådana som Maggan & Lasse borde det finnas fler av, minst ett par på varje kust i alla fall.