torsdag, februari 12, 2009

Jag säger bara HELVETE!

Jag är en människa som jobbar och sliter för mitt dagliga bröd om man skall säga så. 

Har inga bidrag förutom barnbidraget då. Inget bostadsbidrag, nada!

Arbetar 08.00-17.00 tisdag till fredag (exklusive 1,5h i resväg) vilket innebär att man lagar mat och sedan nattar Basse. Man hinner liksom inget annat. Hemskt fucking liv! Dagarna med min son är så korta.

Varannan helg när Basse är hos pappa Johan arbetar jag extra på Siba för att fixa ekonomin. Jag har ingen hel vilodag eller tid för mig själv eller mina vänner. Pusslar med allt för att få tiden att räcka till, vilket i sig kräver energi

Ursäkta om jag klagar, för det borde jag egentligen inte.
Jag har jobb, boende, underbart barn, vänner och allt.. Är annars väldigt lycklig.

Men att man skall straffas för att man jobbar är så fel, fattar inte detta. 

Dagisavgiften har de höjt för mig till 1260.- från 570.- på grund av att jag tjänar så mycket. Det gör jag endast för att jag jobbar som ett svin.

Jag skall sluta arbeta, då kan jag få bostadsbidrag, normalt underhållsbidrag(även detta reducerat pga min inkomst), lägre dagis, normal skatt med mera.

Det ger mig inget ekonomiskt att jag arbetar så mycket som jag gör, så varför missa min sons uppväxt för detta?? De få extra slantarna jag får för att jag jobbar är helt enkelt inte värt det.

Kan inte förstå det här systemet, man tjänar på att INTE jobba!!!

Jag behöver lite peppning kompisar, snälla!!!

Jag är så ledsen!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, klaga på du. Det är det som bloggandet är till för, ösa galla och få ur sig känslor.

Iblans så är livet svart, även om alla andra säger att vadå? Du har väl det bra så måste man tillåt sig att känna sig nere.

Lycka till

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Det blir bättre. Jag hade en period när jag gick och harvade på ONOFF och hade två jobb till. Ibland måste man stöta i botten för att det ska vända.

/Klaus

Anonym sa...

jag tycker att du är jätte duktig, jag är jätte stolt över dig. du har verkligen lyckats. du förtjänar det bästa. puss

Anonym sa...

Charlotte, jag ser upp till så mycket. Inte många som hade kämpat och slitit så som du har gjort och se så bra du lyckats. Du har världens finaste son, bra jobb, vänner precis som du säger. Du är grym. Är så stolt över att vara din vän. Puss

Anonym sa...

Vännen min.. Du är den av alla i min omgivning som verkligen ska sträcka på dig och vara stolt över allt som du lyckats klockrent med!!
Allt som du gör, gör du för dig&basse och det bara lyser om dig. Du är vad värme och omtanke speglar!
<3 Love

Anonym sa...

jag förstår det men det är inte många som skulle lyckas med allt det du har gjort/gör. stor respekt till dig, verkligen. kram

Chaluda sa...

Alla: Tack så mycket för fina och nyttiga ord. Kommer perioder där man är helt slut och man undrar vad fan man sysslar med i livet. Målet: att vara en bra mamma på alla vis. Tack vänner!