tisdag, oktober 14, 2008

Tjena tjena..

..Som man säger i Stockholm. Dit skall jag i eftermiddag. På kurs.
Har haft en göra go helg, som man säger i Göteborg.

Fredag; kapade av kontakten med omvärlden och deppade ut min förutbestämda och årliga depperiod, käkade riskakor, popcorn och drack mjölk.

Lördag; Jobbade på SIBA, rena rama fritidsgården om man jämnför med mitt andra arbete. Vi har det alltid trevlig, så det smittar av sig på våra fina kunder.
På kvällen bar det av till vår allas kära Malin. Hon bjöd på tacos och vodka och drog senare in till stället på järntorget, Pusterviken, något evenemang där av något slag. Upplevde ting jag aldrig trodde jag skulle, lyssnade på trance(?), dansande till trance(?) och drog på efterfest.
Efterfest i någon fotostudio med en hel del skumma typer, men trevliga. De bjöd runt på whisky och cola i en petflaska, går inte influensan nu??. Genren på folket var fotografer, DJ:s och annat estetiskt lagda människor.
Kände mig inte riktigt hemma men ville gärna vara "en av dem" de kan grejjer.. Fina grejjer.
Klockan blev 5 och hade snart dygnat (än så kan man) ville hem och sova.
Malin var så gullig och fixade taxi så jag kunde åka hem till henne i Mölndal.
Taxichaffisen var liite läbbig. Ställde frågor om vad det var för möte jag varit på och hur man skulle bete sig för att få komma in.
Livrädd som jag var (jävla bonde) lurade jag i honom att jag varit på möte med flera av de högst kriminella i Göteborg.. Improviserade och han gick fett på det alltså. Jag kände både den ena och den andra och var tillochmed gift med en av dem :S Använde alla namn jag hört på Efterlyst och det var nog räddningen för mig den kvällen.

Sov 2½ timme och blev hämtad av mamma som bjöd på fika på Majgården innan jobbet.
Lika kul på jobbet idag med men blev lite övertrött och flamsig mot slutet.

Hämtade Basse direkt efter jobbet och stack till Liseberg med mamma, Fredric, Carro, Niclas, Hampus och Johan fick också följa med. Kul. Sista dagen så det blev raketer och hela baletten.

Ledig igår och lekte med Jennie och Frida hemma hos dem. Jennie har blivit vikarie åt Kristofferappelkvist.blogspot.com ball va?
Snart åker jag i alla fall.

Sluta läs min blogg den är kass!!!

Inga kommentarer: