tisdag, oktober 14, 2008

Mörkrädd

Som man kanske har fattat pga mitt sändiga klagande samt mina tråkiga inlägg har jag gått in i den värsta vinterdeppen i historien.
Läkaren kräver sjukskrivning eller piller, jag valde piller..
Jag kräver en riktig jävla uppryckning..
Va är det med dig?? Ta dig i kragen Charlie!! Du har det bra och sånt, ni vet.
Inget att deppa för förrutom att hela mörka vintern ligger framför en. När jag tänker på det får jag ångest. Det är inte kylan som gör det inte heller slasket eller julen(fy) det är mörkret, mer mörkrädd än vad jag är går inte. Jag behöver ljus!! Har redan börjat samla slantar till mitt framtida hus i vilket land som helst som har det ljust under vintern. Så jag kan flytta in när jag gått i pension.

Undra om ljusterapi funkar? Är det dyrt? Hoppas Matilda vill fly landet med mig nästa år..

Snälla ni, ha tålamod med mitt urtråkiga humör. Lustlös är vad jag är.

1 kommentar:

Anonym sa...

om jag vill?? Herregud darl det kan inte beskriva hur mycket jag vill det.. Det är "ljuset" i slutet på tunneln, efter vintern :)
Hoppas du har det kanon i sthlm nu. & förlåt att jag inte ringde upp igeå igen! Berättar senare. Pussisar