torsdag, oktober 02, 2008

nu såå..


<------------Charlie the arbetsmyra

Nu börjar det hända grejer..
..på jobbet. Nu vankas det tuffa dagar då vi har klivit in i oktober månad.

Nu skall månaden september avslutas, konton skall avstämmas, rapporter skall lämnas in osv..
Detta sker alltså på mitt ordinära arbete där jag sysslar med ekonomi och sådant. Alltså där jag oftast håller till.
Har fyra arbeten och tänker en gång för alla redogöra hur detta ligger till, lite tråkigt så man behöver inte läsa.

Netlogic AB: Grossist av elektronik i Askim, här sysslar jag med ekonomi och sitter vid en dator HELA dagen.. Här jobbar det roliga men underliga människor i alla åldrar, mest är de män och gamla. Jag är defenitivt yngst.
tisdag- fredag, 8-17

SIBA AB: Arbetar som säljare av elektronik, bäästa jobbet. Mina arbetskamrater här är ovärdeliga och jag skrattar heela tiden.. Även kunderna här är de bästa- undra om de tråkiga, arga och bittra kunderna går till elgiganten eller mediamarket eller något? Var ett tag ensam kvinna på golvet men nu har syster börjat där också, snacka om familjeföretag :) Nu är jag där endast varannan helg. Snart är det dax för slips, fy attans..

Kungsbacka kommun: Avlösare, Tar hand om handikappade barn på fritiden, när jag har någon, ca 30 timmar i månaden. Mycket givande

Ölmanäs Gård AB: Dotterbolag till Netlogic AB. En i styrelsen köpte detta för han vill göra en golfbana i Åsa men så har det inte blivit utan det fick bli vinterförvaring av bilar, båtar, husvagnar osv. Vill du ha vinterförvaring??
Sköter det ekonomiska och adminstrativa där, Arbetar där varannanhelg på plats med världens goaste gubbe. Denne gamle man är snart 70 och bryr sig mycket om mig *sötis*

Så var det med det. Skönt att själv få det nerskrivet hur man jobbar, blir lite rörigt ibland :)

Ursäkta för det längsta och tråkigaste inlägg hittills, skriver en Bellman historia i nästa

Inga kommentarer: