fredag, oktober 24, 2008

Par i gamling

Älskar äldre par!!!
Såå underbart gulligt, tänk att de förmodligen har levt hela livet ihop.. 
Har träffat och fikat med två sådana par idag, alla i sextioårs åldern (alla par? nää alla fyra). Klockan fyra mötte jag upp en man som är 69 och tog en kopp te, sedan kom hans fru hem med en ros till honom och en god smörgåstårta som de skulle mysa med i kväll. Jag dog när de gång på gång visade sin kärlek för varandra med gester och blickar, som nykära. Satt med dem i ungefär två timmar, pratade om livet och hur fort det går.  
Väl hemma igen mötte jag mina underbara grannar och även de bjöd in mig på fika. De försökte lära mig att lösa korsord och avslöjade deras hemliga knep för att lyckas.
De kompletterar varandra så bra, med allt. Har levt tillsammans sedan de var 19 år..! Fina människor. 

Vad händer med människan när man blir gammal? drars all ondska ur en? eller har jag bara haft tur och träffat bra sådana?

Tre timmar av min dag har jag gladeligen spenderat med visa, vältalande och vackra människor.

Nu sitter jag här själv, tänkte koka två ägg till middag men hade bara ett kvar, attans! Då skiter jag i det. 

Undra om jag också kommer hitta min gamling någon gång?

Inga kommentarer: