söndag, oktober 26, 2008

bohem vs latino

ÅÅh jag är så glad..
Igår bjöd min bästis mamma in mig på födelsedags fest, hon är portugesa och helt underbar, como las latinas.. den firade 50 och 20 års kalas så hela familjen var samlad en härlig blandning av spirituella och öppna människor. Stämningen var varm och inte det minsta krystad. Jag känner mig så glad ibland en riktig familj, fint.

Och denna Camelam då, hon är inte klok, skall flytta in till mig och Basse i en hel vecka.
Vi har gjort listan så lång med aktiviter så jag tror faktiskt att hon måste stanna två.

* baka, kompliserade bak, inte sådana runda bruna bollar som man inte törs kalla vid namn.

* måla, grått skall det bli. Basse skall få lite lyft i rummet och nya TVn skall upp, brrrrrrrr!

* IKEA, handla lite smått och gott, jag behöver en ny garderob! (IKEA har fått kläder)

* träna, cirkelträning först pumpa och sedan jaga unge, pumpa jaga unge, pumpa jaga unge..

* storstäd, igen. Har varit utflugen ur hemmet ett tag och dammråttorna har börjat göra sig hemmastadga.

* läsa och sjunga, skall tillbringa en kväll med Basse i knäet och mysa.

* lilla sjöjungfrun, har kommit i en ny version. Ariel är inte sextonår gammal, hon är ett barn.

Vilken fin familj vi kommer att bli. Jag tänker i alla fall inte byta efternamn, det får Camilla göra. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

vid närmare eftertanke låter charlotte goncalves rätt schysst ändå. ska d inte tänka om hjärtat?!

Anonym sa...

Hej! Jag har hittat hit :P mamma berättade att du skrivit så fint om kalaset i lördags :P Det var kul o ha dig där, och så fick vi ju höra hela shop-historien :P
Ha det fint. Xau