fredag, oktober 17, 2008

Danske

Där jag sitter så svarar jag ofta i telefon, och eftersom att det är ett internationellt företag så tvingas man prata med folk från hela världen. Alla utlänningar som ringer hit förstår att antingen så pratar man svenska eller engelska, fine alla fattar! Förutom danskjävlarna!
Hur i helskotta kan de förvänta sig att jag skall förstå??
Jag kan inte danska! Är det dåligt av mig eller?

Det ringde nyss en man; tror inte att han presenterade sig.. Han grötade i en helt minut utan stopp och förväntade sig sedan respons. Det enda jag hade uppfattat var faktura, påminnelse och ordet medlemsnummer.

Jag tolkade det som att han hade fått en påminnelse som han inte visste var den kom ifrån, vad han hade handlat asså.

Jag bad om fakturanummer eller kundnummer, fick ett medlemsnummer;
åttatjugonöllfemtusennöllnöllnölltretreor uppfattade jag det tillslut som. Han hade under tiden rytit åt mig och frågade om jag var helt inkompetent, det förstod jag.

Jag: vi har ingen kund vid det nummret

Gubben: men jag har väl ringt till Mr Music.!??!

Jag: nää då har du tyvärr ringt fel

Gubben: Nej det har jag inte

Jag: Jo, det har du

Gubben: F*n heller och piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip

En minut senare ringde han igen, fattade inte att jag var samma som han precis hade ringt.
Drog samma historia igen..

Är du dansk och skall ringa till mig ber jag snällt redan nu att prata engelska, tack!

1 kommentar:

Anonym sa...

fattar du att du verkligen vann älskling???!!! fan det är du värd min bästis =)