söndag, mars 28, 2010

Undrar bara hur det kan komma sig?

När man är ute på krogen så är en massa olika lustiga beteenden helt ok och få saker får folk att höja på ögonbrynen.
Att lägga en spya på en buss är inget konstigt, att någon slår en glasflaska i huvudet på en annan ser man ofta, att folk tafsar och antastar andra är en normalitet på krogen. Glo, dansa på bord, pissa på gatan, one-night-stands, däcka på en bänk, vara otrevlig och en massa mer är saker som är inget ovanligt under en utekväll och väcker inge större diskussioner.
Men något som väcker stor debatt och som jag alltid får förklara mig för är mitt alkoholintag. Det är konstigt, onormalt, något som leder till långa samtal.
För mig är det absolut inget konstigt att gå ut på krogen med mina vänner, dansa lite och släppa loss utan alkohol.
Jag är crazy ändå! Folk tror sällan att jag är nykter men faktum är att jag inte behöver bedöva delar utav hjärnan för att släppa loss.
Jag undrar till och med ofta hur det här "fan vad vi skall supa i kväll" eller "jag hade så jävla kul igår, va så jävla full" kommer ifrån? När blev det så att man inte kunde ha kul utan att tappa kontrollen? Dricka för att bli full.

Ibland kan jag till och med bli rädd och undrar om jag har missat själva grejen, kommer på det när jag är 40 år och blir alkoholist. Haha, det hade varit kul!
Här dricker jag ren Tequila ur vinglas fort så jag kan komma igång och dansa.

Inga kommentarer: