fredag, mars 12, 2010

Kärt barn har många namn.

Smeknamn. Jag gillar de mesta, alla smeknamn har oftast också en liten historia bakom sig. Olika personer kallar mig för olika namn och med det kan man tyda vilken del av mitt liv som jag skapade en relation till dem. Också vad jag har för relation till dem idag.

De som känner mig sedan liten kallar mig för Lottan eller Lottentotten. Mina absoluta älsklingsnamn eftersom det är mina närmsta som kallar mig detta. Och det är endast de som får kalla mig så.
Mamma säger min son och de som talar om mig i närheten utav honom. Moster kallas jag också.
ChalleBalle, Challe är från gymnasietiden. Även det mycket älskat. Jag gillade den där Challe.
Carlota- spaniennamnet, endast för att de är lata och inte kan uttala Charlotte. Men det var mitt namn under två år.
Chaluda är mitt Partillenamn, gillar!
Charlie har det blivit efter att jag fick barn och började egentligen när jag arbetade i Spanien bland massa holländare och Britter. Vanligast nuförtiden.
Charlette(engelskt uttal) Sibanamnet!
Charlotte säger man rent formellt och det är så jag presenterar mig.
Sedan finns det ju älskling, hjärtat, sötnos och gullet och allt vad det är. Så som vi kallar våra vänner

Det finns ett smeknamn som jag inte klarar av och det är LOTTA. Jag hatar när folk kallar mig för Lotta. Det är inte jag! Jag har ingen som helst koppling till det namnet. Man kan lika gärna kalla mig för Gunnel.
Det var egentligen det jag ville säga, KALLA MIG INTE FÖR LOTTA!

1 kommentar:

Matilda sa...

Va tetigt.. Jag håller verkligen med, ogillar starkt Lotta!!
De är inte du, och kommer aldrig förknippas med det heller!!
Lottan och lottentotten i mitt hjärta!! :)