onsdag, mars 03, 2010

Entreprenör ?

Kom på värsta bra affärsidén. Jag borde starta eget.

Köpa en butik, och flytta in i den. Göra den till ett hem. Där kan jag ha öppet hela dagarna och bjuda in ensamma som vill ha en kopp te och en liten kaka, föräldrar som har svårt att hitta ställen att leka med sina barn på, ungdomar som behöver lite vägledning i livet, folk i sorg eller kanske någon som har en halvtimme kvar innan tåget går och vill tjata av sig lite.
Jag kan bli allas vän, alla är välkomna hem till Charlie. Och det är gratis. Pengar hoppas jag få utav sponsorer, fonder osv så jag kan betala hyran och kunna bjuda på fika.
Jag hade verkligen haft fullt upp med tanke på hur mycket förvillat folk det finns på gatorna.

Jag är nog bäst! (På att drömma iaf)

Wohooo!

1 kommentar:

V sa...

Åh vilken helmysig idé! Synd att den i praktiken inte skulle funka då Sverige är ett tråkigt och tillbakahållsamt land, men i teorin var det den bästa och finaste affärsplanen jag hört på länge! :-)