tisdag, mars 09, 2010

Ajsbrejker

Vi bröt mot skylten och damp i så som på bilden.

Igår skulle jag och Pat mysa på isen, pick-nick och stuff. Men den brakade och Patrik föll i, jag var dum och skrattade massor. Förlåt älskling! Taxi hem för ombyte och jag fick byta till skinnstövlar med klack eftersom mina mockaskor var pissblöta de med, utan att ha pimpelfiskat med foten.
Vi gick och jag halkade nästan hela tiden. Jag röt åt marken "dumma hala mark".
Vi var en stund på Patriks jobb och sedan gick vi hem igen.
Halkade mig fram igen och klagade på den dumma marken var tionde steg, vi tog omvägar med buss för att jag skulle slippa gå. Patrik hade tålamod och var snäll även fast jag var en surkärring, på riktigt sur och grinig (förlåt igen älskling)tack vare marken i högklackat med 5meter halsduk och fransig tung väska(irriterande). Några meter innan dörren sladdade jag till igen började storgråta. Jag kände att jag bara ville halka hårt och slå i huvudet så jag kunde stämma någon, vem som helst. Också så att jag hade en bra anledning till att gråta massa för det gjorde jag.
Innanför dörren gick jag och sov i två timmar.
Vaknade utav Patriks pussar, det luktade mat. i köket stod en blombukett och en chokladask. Han hade vandrat iväg i halkan och köpt min favoritglass också. Då kände jag att jag inte alls förtjänade honom.
Jag som bara hade skrattat åt honom, surat, klagat, gråtit och sedan bara sovit när det var han som hade jobbat hela dagen.

Jag är så dum. Flåt! Du får vara dum en hel dag mot mig också en gång om du vill, säg till först bara!

Går på bräckt vatten utanför Kungsholmen

2 kommentarer:

Patrik sa...

Hjärtat, du var inte dum. Bara mysimysi! <3

. sa...

stackars goshetjolleth