onsdag, mars 24, 2010

Odjur!

Idag har jag analyserat skillnaden mellan djur och människor. Eller mer vad som gör att man är mer människa än djur.
Enligt mig är man människa när man har förmågan att kontrollera sina driftpräglade beteenden. Instinkterna att föröka sig hejvilt(parning), strida eller söka efter föda med mera.

De som är otrogna hit och dit och inte kan kontrollera vart könet tar vägen utan sprider sin säd lite här och där, de är mer lika ett djur än de trogna som kan kontrollera sina lustar.
Även de som inte kan hantera konflikter utan att ta till våld eller visa ett aggressivt beteende är mer djur.
Efter som att vi inte är beroende utav att leta mat i dagens samhälle kan man lätt säga att det är de som kan kontrollera sitt födointag till de nivåer som de förbränner är de som kan behärska sin djuriska sida.

Faktum är att människan är ett djur men förmågan som vi har att kontrollera våra instinkter och styra vår fria vilja gör oss till människor.

Med detta ville jag bara egentligen säga att de flesta män är djur. Fyllda med ständig lust, mer kapabla till att bråka och att häva i sig mat med mycket energi.

Efter att ha läst en artikel om hur våldtäkterna på kvinnor och barn i Afrika är mer vanliga än ovanliga så blev jag en manshatare. Kan de inte kontrollera sig? Fattar de inte att de sårar folk och förstör liv? Jävla djur! Odjur!
Anledningen till att jag nu drog alla över en kant är att jag verken har stött på eller läst om något vettigt utav en från manssläktet idag. Läste om Einstain också och han var inte bättre han.

Tänk om män var lite mer som kvinnor, typ bättre!

(Om du som man inte känner dig träffad behöver du inte ta åt dig, det finns några vettiga därute trots allt)

Inga kommentarer: