onsdag, mars 24, 2010

Spark i baken!

"Jag vill så mycket som jag helst inte skulle vilja att jag ville"

Ett citat från Hjalmar Söderberg som jag känner mycket för just nu.

Jag vill en sak väldigt mycket men eftersom det känns så otroligt omöjligt så hade det varit bättre om jag inte hade velat det alls.

Jag har alltid sagt att får alltid det jag vill, eller jag ser till att få det jag vill, jag kämpar! En dag fick jag frågan om det verkligen är så eller om jag bara ger mig in på sådant som jag vet att jag klarar. Svår fråga.

Detta som väntar kan vara svaret på den frågan. Jag vet är det är nästintill omöjligt det jag ger mig in på, kommer jag klara det ändå?

Gör jag det så kommer jag glatt kunna säga igen: Jag fixar allt!

Men en sak som är säkert gör jag det inte nu så gör jag det en annan gång, jag ger mig inte så lätt!
May the force be with me..

Inga kommentarer: