tisdag, juni 16, 2009

Swim

Varje morgon 05.47 ringer klockan. Eftersom jag slarvat iväg min (låne)telefon bad jag Patrik snällt att ringa och väcka mig. "Mellan 6-630 blir bra"
Skatjävlarna på utsidan väckte mig innan det, men lite sådär halvt som man kan vakna.
Snoozade honom två gånger och gick sedan upp, satte mig i soffan som vanligt i några minuter eller fler med mitt hårt dunkande hjärta och stirrande blick. Jag drog mig sedan iväg mot duschen. Plask sa det då mot vardagsrumsgolvet. Jag svimmade, inte simma på svengelska utan faintade kan man säga. Låg några minuter innan jag pallrade mig upp.

Lämnade Basse på dagis och lillsyser körde mig till närakuten efter ett samtal med sjukvårdsupplysingen som rekommenderade ett läkarbesök.
Sagt och gjort och nu efter några timmar är jag hemma igen. EKG mm genomfördes.
Vila i några dagar förordade hon. Hittade dock inget riktigt svar på händelsen, lite lågt blodtryck men inte tillräckligt. Hon tyckte dock att jag borde söka läkare på vårdcentral eftersom det kan vara stressrelaterat. 

Jo, det kan man ju göra.

1 kommentar:

. sa...

oj. Gumman, tur att du vaknade och kom till rätta. Kram på dig!