tisdag, juni 09, 2009

Innan jag lägger mig..

..måste jag få ur mig något jag tänkt på hela dagen.

Jag hatar vanor. Jag vill aldrig glida in i vanor. Jag vill för resten av mitt liv vara lyhörd på vad jag vill. VILL jag bo här, VILL jag umgås med dessa eller VILL jag arbeta med det här? VILL jag ha den här bilen eller VILL jag verkligen gå i de här skorna?

Det finns så mycket som man gör av ren vana, gör inte det! Tänk efter ofta mer än sällan på vad du VILL i livet.

Tyvärr är jag en som VILL, en hel massa.

2 kommentarer:

Christian sa...

Att vilja saker är alltid bra, det finns inget "tyvärr" med det. Det kan ju visserligen bli lätt frustrerande om man inte har möjligheter att uppnå det man vill... men man tar en sak i taget.

Chaluda sa...

men tänk va skönt allt hade vart om man bara hade varit nöjd. Nöjd med att gå i samma gamla vanor och inte sukta efter mer.. Är man nöjd så är man nöjd..