onsdag, april 07, 2010

Sommarjobb sökes!

Jag har en liten dröm. Jag vill jobba som dräng, inte piga. Dräng!
Basse och jag kan ha ett litet rum på en bondgård. Jag kan jobba med djuren och gården hela dagarna och Basse kan leka i naturen. Kanske hjälpa mig att mocka skit ibland, det skulle han gilla.
Jag skulle ibland tjuvvila i höet och tugga på ett strå, bada näck när kvällen kommer och då tvätta sig med tvål. Kroppen min skulle byggas upp så jag mår bra. Hårt fysiskt arbete skulle göra mig gott.

Rida barbacka, gå på ängar och plocka blommor, mjölka, pussa kycklingar, äta potatis till och med köra traktor skulle vi göra. Kakor och varm mjölk till kvällsmat.

Tänk att tillbringa några månader så, inte back-packing i Asien som alla andra.
Undra hur många barn som får växa upp så?
Ge mig!

3 kommentarer:

Maja sa...

Jag växte upp så & det var underbart =)

Chaluda sa...

Visst vill man ge sina barn det med!

maja sa...

ja verkligen men tror inte jag hade klarat av att bo på bondgård igen, hatar ala kryp å smuts =) fy fan för mig själv =( men det var grymt kul när jag var liten =P