fredag, april 09, 2010

Hörru!

Stopp! Sluta tänk en stund.
Ta ett djupt andetag och låt varenda muskel i kroppen slappna av.

Oroar du dig? Visst gör du? Klart du gör, för något oroar man sig alltid för.

Tänk om du bara skulle sluta göra det. Oroa dig.
Fråga dig själv, vad är det värsta som kan hända? Tror du att du inte skulle klara det? Klart du skulle! Och när du har klarat det är du en erfarenhet starkare.
Men förvänta dig inte att livet någon gång skall vara utan bekymmer, för det kommer aldrig att hända. Lika bra att lära sig hantera oro och tråkiga händelser. För de finns där, hela tiden under hela livet. Mer eller mindre.

Släpp oron, vad som kommer att hända kan du sällan påverka och kan du det hjälper inte oro. Då behöver du kraft och styrka. Det får du utav folk omkring dig som GER dig energi. Solla bort dem som TAR energi ett tag om det behövs.

Oro, världens mest onödiga och energikrävande känsla. Glöm den!

Jag skall i alla fall göra mitt bästa för att inte oroa mig. Jag skall kämpa. Det jag inte kan påverka låter jag vara och det jag kan påverka jobbar jag arslet av mig för- om det lönar sig.

Vill ni hjälpa mig att försöka utplåna ordet oro? Fult är det med.

1 kommentar:

blök? sa...

jag h.a.t.a.r oro