söndag, april 11, 2010

Dumma mig!

Jag skall göra något dumt. Har tänkt på det ett väldigt bra tag nu och bestämt mig för att göra det.
Jag skall impulshandla, utan att tänka mig för.
Köpa något onödigt dyrt. Något som jag kan köpa på Statoil för 39:90.
Jag skall köpa mig ett par solbrillor utav märke. Bara för att jag vill även fast jag inte borde.
Är lite trött på att alltid planera in i minsta detalj och aldrig göra något oansvarigt. Aldrig kan jag bara ta något i en affär och bara handla, utan att tänka på hushållet i första hand.
Men det är från pengar som jag har jobbat och skattat för så då tycker jag att man får vara dum.
Tröstar ångesten med att det är något jag verkligen behöver, att de stoppar fler skadliga strålar än Statoil alternativen och att jag kan ha dem i flera år. Plus att mina stackars ögon redan har fått stå ut med så mycket skit.

Nu fick jag just för mig att ni kommer tycka att jag är jättedum. Det gör inget för det tycker jag med, men orka bry sig.
Modell MJ 248

4 kommentarer:

Lilith sa...

Det är klart att du ska unna dig. Du sparar ju faktiskt pengar genom att lägga ut en lite högre engångssumma istället för små summor ofta.

Chaluda sa...

Det är klart jag skall, visst! :) Tack för det även fast jag är dum ;)

. sa...

Lägg inte bort dem efter tre dagar bara.. Snälla..

alexandra sa...

du e värd dom gumman!!!!