måndag, december 08, 2008

Plupp!

Jag och Basse har ätit mellis precis.. Vaniljyogurt med hallon och blåbär som man skulle doppa frasiga knäckebröd i. 
Han satt och ryckte hår av min arm och jag tänkte på annat. Han undrade vad det är för blåa streck på den blekare delen. 

Yes, tänkte jag äntligen får jag dela med mig av mitt naturvetenskapliga intellekt.
berättade om blod, organ och kom sedan in på hur bajs blir till, favvon. Jag snackade fort och ivrigt om matspjälkningskanalen, magsyror, tolvfingertarmen och galla. Basse skrattade, osäkert. Riktigt osäkert. 
Undra om han blev lite rädd för mig. Jag har dessutom morgonfrill fortarande. Såg säkert ut som en hysterisk naturvetare, typ Einstein!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du som är så söt i morgonfrillisen! :) Puss sötis!

Anonym sa...

Hahaha :P

Anonym sa...

Jajustdet, du kan se min blogg nu frst. har tagit bort lösenordet. :)
Ha det bra!