torsdag, december 18, 2008

Mamma

Vad skall man göra?
Man jobbar och jobbar och jobbar samtidigt går man runt med ett hemskt dåligt samvete HELA tiden. Fyra dagar i veckan träffar jag min son endast tre timmar per dygn.
Måndagar är VÅR dag, jag gör allt för att mysa till det lite extra då.
Helgerna är sådär, jag jobbar ofta och pappa Johan vill naturligtvis ha sin bit av den underbara kakan :)

Vardagarna är hemska, efter jobbet hämtar jag på dagis och där sitter Basse själv, sist av alla.
Matlagning suger när man hellre hade velat busa med sonen, tur att han gärna hjälper mig med detta. Jag klagar inte när han kommer tassandes till mig mitt i natten, glädjs av minsta stund av närhet till honom. Det är är inte helt torrt i ögonen när jag tänker på detta, fy!!!

Vad skall jag göra?

Byta arbete? Börja plugga? Gifta mig med en gammal miljonär och hoppas på ett fett arv?
Kanske ska sluta arbeta, få apanage, arbeta extra svart och fiffla med skumma affärer nattetid när Basse sover???

Any ideas, please?

2 kommentarer:

Sandra sa...

Älskade Lotta. Jag vet att du hatar när du får höra att du är såå duktig och känna alla förväntningar på dig, och jag tänker inte prata för andra, men jag kan säga att du är en sån OTROLIGT stor förebild för mig. Jag skulle aldrig klara av det du gör. Jo det skulle du, muttrar du säkert för dig själv, men hur som helst så tycker jag du är fantastisk. Det lyser om dig hur mycket du älskar, och hur mycket du vill för din son och han älskar dig över allt annat tbx av en anledning! Du är grym! Jag skulle vilja tillägga att när jag gick på dagis, och jag älskade varje dag.. så älskade iaf jag att vara kvar sist. Jag blev arg om mamma hämtade mig när det va fler barn kvar. Man får ju så mycket uppmärksamhet och mystid med fröknarna så det var för mig det bästa på hela dan att vara kvar sist =)
Självklart vill Basse till mammsen för hans mamma är ännu goare än alla fröknar tillsammans, men oroa dig inte för tiden du inte har, gör det bästa av tiden du har istället, precis som du gör. Inte hade jag nånsin en mysdag i veckan med mamma när jag var liten och Basse har en hel måndag! Lyx!! =)
Och jag skulle aldrig låta dig gifta dig me någon gammal miljonär så det kan du ju lägga ner med en gång.
Du har redan mannen i ditt liv

Chaluda sa...

Tack för uppmuntran San!! Behövde det verkligen. Skulle aldrig gifta mig rikt, ska inte ens gifta mig. Som sagt har jag redan mannen i mitt liv :)