fredag, december 05, 2008

Mat

Har inte haft matlust på länge, orkar inte äta mat. Vill inte äta mat.
Vad kan det komma sig?
Kontentan av detta blir mycket mer snask än vad som borde konsumeras. Usch!! Borde inte äta så mycket skräp. Måste träna också. En gubbe på jobbet gav mig en riktig dänga igår när han predikade för mig om träning. Jag vill ju träna!! På allvar alltså.
Jag må vara smal men fast är en annan fråga. Hållningen är ju inte likt en dansares längre om man säger så.
Vad skall jag göra, önska mig en pilatesboll i jul? Ut och springa med Sebbe sovandes i vagnen nattetid? rullskridskor till jobbet(kan varieras med skidor)?

Har ju inte direkt ett aktivt arbete, sitter på en kontorsstol och sitter, största ansträngningen är fingertopparna mot tangentbordet eller möjligtvis promenaden till skrivaren. Får inte heller glömma rullandet på stolen med hjälp av fötterna runt omkring på mitt kontor.

Jag kommer ju inte vara ung för alltid! En vacker dag kommer celluliterna, hängröv och annat ovälkomnat häng typ gäddet.. man får ju inte glömma hälsan, högt kolesterol, trötthet, diabetes typ 2 och annat otrevlig.

Borde verkligen komma på en lösning på detta! AKUT! Vill må bra ju. Vill poängtera att matlusten inte har något med mitt dåliga samvete att göra. Tror inte på att svälta!

Träning= Lyx

Inga kommentarer: