söndag, mars 08, 2009

Tuffing

Kände för att fika med mitt grannpar Maggan och Lasse idag efter jobbet. Köpte bullar på ICA, det blev 20 spänn.

Säger man spänn som kassabiträde på ICA? 
Misstog hon mig mot en hon kände?
Ville hon verka tuff och använda fräsigare språk?

Det lät bara lustigt.

Sibaarbete hela helgen och under finanskris tider går det ju sällan bra. Att arbeta under provision lönar sig med andra ord inte.

Ser fram emot morgondagen. Skall dra mig upp tidigt för att komma igång med dagen som kan bli lång, renovering av barnrum tar tid. Just nu ser det ut som ett bombat dårhus, inte kul!

Kan man skada sig när man borrar i betong? Jag är rädd för det, det låter så illa.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Möjligtvis hörseln, annars nääää! Puss älskling!

Anonym sa...

Jag borra i betong för någon helg sedan. Det låter förbannat mkt. Men skada dig kan du nog inte göra. Visst är det tungt att hålla borren ovanför axeln, som jag gjorde så man hade lite ont i axeln dagen efter men de berodde ju på en arbetsställning som inte var okey =)