måndag, mars 23, 2009

Dag 1

Första dagen på avvänjning har gått bra. 
Många frestelser har lockat mig så som mjölk, yoghurt, polarkaka med kaviar, nuggets med currysås(mammas), spagetti med köttfärssås, B&J, Hönökaka med Lätta, lösgodis och chips. Detta hade garanterat smugit sig ner om jag inte svurit eden i går kväll.

Frukost: två morötter och örtte
Mellis: morot(innan handling)
Lunch: riven vitkål med paprika pressad citron och olivolja i, grön ärtsoppa med oregano, citronvatten och rivna morötter.
Mellis: Äpple med kanel
Middag: En banan och smoothie innehållande Brämhults apelsinjuice jordgubbar, hallon och blåbär -helt underbar.
Kväll: rött the

Sockersuget drar i mig och jag fattar inte att jag inte väger 150kg, det borde jag göra med tanke på hur jag äter. Trodde jag åt bra, och det gör jag men så fort jag får tillfälle(typ hemma hos syrran) så åker vad som helst ner helt utan tanke. Tänk vad jag hade kunnat äta idag, massa gott. Det jobbigaste har varit B&J och mammas mat, vill ha hennes currysås.

Mycket surt har intagits idag och det känns som att tänderna är mjuka eller något. 
Nu går jag och borstar. 

Imorgon skall jag och Basse städa skogen. Han gillar att gå i skogen men jag måste göra något, kan inte bara gå runt. Plocka skräp blir perfekt nu innan alla goda bär kommer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJA!!!
Både till att fortsätta stå emot söthelvetet och att Städa skogen! Bra gjort :D

Anonym sa...

älskade lotta. Förlåt om ja inte är stödjande och förstående just nu så som vänner kanske borde va. Men helt seriöst. Din lista av vad du har ätit hela dan är SJUK. Det där är ingen diet, det där är att svälta sig själv! Ja vet inte vad eller vem det är som har fått dig att se ner på dig själv så mycket att du gör så mot dig själv. Kalla mig dum, det gör väll alla andra som läser detta också. Men ja tycker man kan vara nyttig och dra ner på socker och gifter på annat sätt.
Du måste ta en vila på jobbet för att du blir trött av att detoxa? Tänk efter varför du blir trött.

Ja älskar dig och jag bryr mig om dig så mycket. Ta det inte fel men ja blir orolig för dig bara.