torsdag, mars 19, 2009

After work

Första dagen på jobbet är avklarad, pappershögarna vajade på skrivbordet och mailen var full men efter hårt slit idag har jag kommit en bra bit på vägen.

Krokusarna kantar vägarna och en skogspromenad blir garanterat av inom en stund.

Snart väntar Högskoleprovet. Jag är så sämst (positivt tänkande?), jag hatar prov och pallar inte riktigt tidspressen. Har ju inte använt min hjärna intellektuellt på ett bra tag, den går på räls i invanda slentrianer. 

Att chock hjärnan på provdagen kommer leda till oerhört låga poäng, så jag skall börja kolla på gamla prov. Lite sent redan nu men bättre sent än aldrig som man säger. 

Jag vill ju så gärna komma in på linjen jag har sökt, tror jag. 
Många frågor med detta dyker naturligtvis upp. Kommer jag ha tid för Basse? Är jag tillräcklig motiverad? Kommer jag klara ekonomin? 

Jag har ingen som helst självkänsla inom det här med att studera, jag måste börja tänka positivt.

Jag kommer klara det, jag har klarat allt själv hittills, klart fan pallar jag att plugga tre ynka år på universitet. Nu har jag ju allt jag vill ha. Saknar inget. Jag kräver en ändring i min vardag, vill träffa nya människor, då är ju detta perfekt. Jag kommer må så bra. Då gör min tunna pluska mig ingenting. Jag kommer få ett grymt arbete efteråt och alla drömmar kommer besannas. Libertad! Så skall jag tänka

Inga kommentarer: