måndag, mars 30, 2009

Imse vimse PANG!!!

Jag vågar inte resa mig från soffan. Har mördat en spindel som ligger nedanför, tror att den är död i alla fall. Kastade ett randigt kollegieblock på den. 

Asså jag är ingen tönt men den var as big, 5cm i diameter. Det är stort!

Får sova här på soffan och hoppas på att Basse kan rädda mig i morgon. 

Kan den fortfarande leva? Hur kom den in? Vart har den varit innan jag fick syn på den? Tänk om det ligger en i skon i morgon? Eller i fickan? Finns de fler? Vill de hämnas på mig? Jag sover med öppen mun på grund av mig väldiga förkylning. Ni fattar grejen?

Ser detta som ett tecken- jag skall flytta!

4 kommentarer:

skogsgumman sa...

jag har en liten bok
med små budskap från speciella djur..
om spindel står det att budskapet är Tålamod.

Chaluda sa...

skogsgumman: Så jag skall inte flytta? Åå jag blir så förvirrad..

skogsgumman sa...

jag vet inte . .
eller jo -om du Vill flytta så är det såklart det du skall försöka göra! Du ska ju fortfarande gå på din vilja.
Men kanske.. handlar det om tålamod i lägenhetsletandet? att till slut kommer du hitta det perfekta stället. att inte stressa utan ha tålamod . . .

Alltså, ibland kan de här små budskapen hjälpa, ge en en liten knuff i rätt riktning eller bara komma som en bekräftelse ang nåt (iaf för mig). Medans andra gånger blir man bara mer förvirrad.. då tycker jag att man bara helt enkelt ska skita i vad än det var för budskap.

Du väljer själv - kändes det bättre så kan du ju gå på budskapet. Kändes det inte det så är det bara att skita i det :P
Man gör som man vill

Chaluda sa...

skogsgumman: Tack för råden! Idag skall jag kolla på lägenhet, jag skall ha dina ord med mig, kram!