måndag, mars 23, 2009

Avgiftning

Nu är det dags, detox nästa!

Jag känner mig giftig. Full med massa E-ämnen, socker och fria radikaler.
Jag skall bara äta frukt och grönt i 14 dagar, från och med idag. Örtteer och ljummet citronvatten kommer drickas.

Saker jag kommer undvika
  • Inget vete, pasta, ris eller liknande
  • Inget salt
  • hårt tillagad mat
  • svarta teer
  • mejeriprodukterna kommer bli svårast
  • kött även kyckling och fisk
  • hel- och halvfabrikat
  • som vanlig håller jag mig borta från nikotin, koffein och alkohol
Det blir ingen hårdträning men långa promenader på lunchen och kanske efter jobbet. Kommer också vila 10 minuter på lunchen, man blir trött av att detoxa.

Mitt mål är att bli av med degen kring magen, bli piggare och vårstäda kroppen från alla gifter.

Önska mig lycka till! Eller häng på kanske!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men va du är duktig gumman! Men hur blir det om du kommer förbi mig på lördag då!?!! Ska ju iofs ha morötter/gurka till dippen, så en sån kan du ju knapra på :)
Hoppas och håller tummarna i alla fall för en stund <3<3 love you

Anonym sa...

Lycka till!! Skriv och berätta hur det går :) Jag skulle prova mig på att fasta en gång, klarade två dagar eller nåt.. blev alldeles darrig och orkeslös och orkade därför inte me't :P