lördag, november 29, 2008

Vill itte!

Vem har bestämt att jag måste fira jul? Jag måste julpynta för Basses skull, så han skall få fina traditioner (fina??).  Jag måste köpa julklappar till alla mammor, pappor, syskon och resten förutom de närmsta 50 i min familj. Jag måste köpa julgran. Jag måste sätta upp stakar på söndag. Jag måste skicka julkort. 

JAG VILL ITTE!! Får ångest bara jag tänker på jul, fattar de där vittnena från jehovas.

Måste julafton bestämt vara den 24 december. Kan man inte få fira när man har lust? Jag har inte lust nu. Nu när alla andra idioter rusar runt med sina redan utbrända kroppar/sinnen och tokshoppar onödiga prylar. För mig är jul helt onödigt. Tänk efter!

Hade bestämt mig att inte fira jul, skulle lämna Basse hos sin far och dra. Men nu börjar mitt dåliga samvete komma ikapp mig. 
Jul skall vara som det alltid har varit i min familj. Jag blir svikarn.

Kan man inte bara skänka en slant i tanke till någon i välgörenhetssyfte, donera ett organ, ge ungarna några mjuka paket och bara träffas för att mysa, umgås.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller helt och hållet med dig, är inte mycket för julen, allt känns så påtvingat..
Nej vi ses inte i helgen, är nere i ronneby och hälsar på emma.. Hoppas ni har en grymme helg. Puss